Wiek przedszkolny jest bowiem okresem bardzo intensywnego tempa rozwoju, którego prawidłowy bieg ma istotnie decydujące znaczenie dla coraz późniejszych lat życia, a cechy i informacje zdobyte przez dziecko w czasie edukacji przedszkolnej mają istotne podłoże do późniejszego rozwoju oraz wykształcenia. W tym celu można również używać aplikacji dostępnych w telefonach komórkowych. Dorastanie dzieci w wieku przedszkolnym lub wczesnoszkolnym odznacza się wielkim dynamizmem i plastycznością są w przyswajaniu wiedzy, a także w zdobywaniu społecznego doświadczenia. Bowiem wpływa to na ukształtowanie osobowości i charakteru dojrzałego już człowieka. Człowiek zatem rozwija kulturę techniczną oraz kulturę pracy, a również w działaniu, dziecko urzeczywistnia elementarne zasady prawidłowej pracy.
Istotna i charakterystyczna wartość nauki technicznej mówi o tym, że jest to przedmiot szkolny pozwalający włączyć pociechę w działalność praktyczną i angażujący dziecko emocjonalnie, chcąc wykształcić takie cechy charakteru, jak cierpliwość, wytrwałość, bądź dokładność w realizacji konkretnego podjętego zadania. Ważnym atutem edukacji jest możliwość kształtowania ich trwałych postaw społeczno-moralnych młodzież przez aktywne zaangażowanie oraz bierne uczestnictwo w przeróżnych postaciach działalności technicznej. Przez realizację konkretnie określonego zadania dydaktycznego można rozwijać cechy osobowe jak i w pewnym sensie charakter dzieci, można nauczyć ich takich cech jak uczynność, gotowość niesienia pomocy innemu człowiekowi bądź zwierzęciu, wrażliwość, obowiązkowość, wytrwałość czy sumienność. Ten etap edukacji przedszkolnej jest okresem szczególnie ważnym i korzystnym dla próby rozwijania sprawności manualnych bądź technicznych. Te czynności manualne, inaczej mówiąc praca rękami, a w szczególności palcami, jak przedzieranie papieru, formowanie gliny, załamywanie bądź zaginanie, klejenie różnych przedmiotów, praca przy wsparci narzędzi na przykład nożyczek wzbogacają doświadczenia dzieciaka w poznawaniu nowego środowiska. Wraz z manipulowaniem dziecko rozwija powoli swoją sprawność ruchową. Ponadto pierwsze, bardzo proste czynności manualne doprowadzają do ruchów bardziej złożonych, wymagających jednak od dziecka większego toku myślenia oraz używania to co nowych przedmiotów bądź narzędzi. Ruchy manipulacyjne, mające na celu początkowo charakter zabawy z maluchem, z czasem stają się już nieodłącznym elementem układu psychoruchowego dzieciaka, dzięki temu młodziak nabiera coraz większej sprawności w określonym działaniu. Takie dziecko chętniej wypowiada się za pomocą różnych materiałowych pomocy, poznając ich zastosowanie, ich nazwy, a także w pewnym zakresie technologię, wykonując przy tym przedmioty, pozwala montować konstrukcje z gotowych już wcześniej elementów. Wówczas poznaje budowę i przeznaczenie niektórych narzędzi, a także sposób jak najbardziej bezpiecznego posługiwania się tymi urządzeniami. To kształcenie myślenia technicznego dzieci jest nadzwyczaj ważną misją ze względu na niezatrzymujący się rozwój otaczającej nas z każdej strony techniki. Przedmiot nauczania technicznego umożliwia rozwój wszystkich procesów myślowych oraz psychicznych i powinniśmy kształtować ich zainteresowania, a przede wszystkim wyobraźnię techniczną, bowiem powinna usprawniać coraz bardziej swoje operacje myślowe i ćwiczyć umiejętność posługiwania się językiem technicznym lub też rozwijać spostrzegawczość. Zgadzając się z powyższym, nauka techniczna posiada elementy działania umysłowego, czyli innymi słowy planowania, a nawet projektowania, jak i pewne elementy działania praktycznego. Ta edukacja daje pewność uczniom także opanowania pewnego zasobu wiedzy o technice bowiem również niektóre zasady organizacji pracy oraz bezpieczeństwo czy higienę pracy. Wówczas w procesie przyswojenia informacji u uczniów rozwijają się ważne operacje myślowe, takie jak na przykład pewne uogólnienia, analiza, czy synteza. Bowiem te operacje u uczniów powinny odbywać się przy znacznie właściwej organizacji zajęć technicznych. Właśnie dzięki temu maluch nabywa umiejętności oraz nawyki, rozwija w sobie staranność bądź dokładność w konkretnym działaniu i uczy się samodzielności bądź efektywnego myślenia czy zastosowania niektórych umiejętności w codziennym życiu. Natomiast większą rolę w myśleniu technicznym odgrywa rozwiązanie pewnych problemów konstrukcyjnych bądź technicznych. W czasie podjęcia danego problemu uczeń wykorzystuje wcześniej już nabytą wiedzę i właśnie w ten sposób się stara się uczyć, wyciągać wnioski i potrafi przyporządkować je określonym faktom z życia, co niezmiernie sprzyja rozwojowi myślenia technicznego. Takie rozwiązywanie problemów technicznych pozwala dzieciom wytrenować umiejętności radzenia sobie w trudniejszych sytuacjach i racjonalne czy etyczne postępowanie w owym środowisku technicznym. W tym czasie trudnych zadań dziecko wyrabia w sobie jeszcze wiele innych nawyków oraz umiejętności. Tak naprawdę jedną z najważniejszych jest to umiejętność kojarzenia pewnych zasad, niektórych praw, faktów i reguł, które obowiązują w technice. Także kolejnymi będzie umiejętność obiektywnej oceny bądź własnych nawyków, obowiązków, zainteresowań, czy zdolności. Telefony komórkowe są potrzebne w każdym wieku, ale należy je dawać dziecku kontrolując jednocześnie co robi. Podsumowując pierwsze, bardzo proste czynności manualne doprowadzają do ruchów bardziej złożonych, wymagających jednak od dziecka większego toku myślenia oraz używania to co nowych przedmiotów bądź narzędzi. Ruchy manipulacyjne, mające na celu początkowo charakter zabawy z maluchem, z czasem stają się już nieodłącznym elementem układu psychoruchowego dzieciaka, dzięki temu młodziak nabiera coraz większej sprawności w określonym działaniu. Takie dziecko chętniej wypowiada się za pomocą różnych materiałowych pomocy, poznając ich zastosowanie, ich nazwy, a także w pewnym zakresie technologię, wykonując przy tym przedmioty, pozwala montować konstrukcje z gotowych już wcześniej elementów.