Lewiatan jest siecią handlową powstałą na przełomie 1994 roku. Zaliczona została do organizacji, która zrzesza kupców decydujących się na prowadzenie własnej działalności. Przedstawiana korporacja jest siecią zrzeszającą sklepy spożywcze, która z biegiem czasu okazała się jedną z największych sieci handlowych – korzystają również z licznych aplikacji dostępnych w telefonach komórkowych. Należy jednak zaznaczyć, iż Lewiatan działa na zasadach franszczyzny. Niesie to za sobą ogrom plusów, do których kolejno można zaliczyć: posługiwanie się dostępnymi w sieci znakami towarowymi, dostęp do wszelkiej interesującej przedsiębiorcę wiedzy dotyczącej Lewiatana, pomocy technicznej, jak i również realizacji polityki handlowej.
Współczesna interpretacja pojęcia public relations ujmuje PR jako część zintegrowanego systemu komunikacji organizacji ze swym otoczeniem – można taką informację znaleźć w naszym telefonie komórkowym. Merytorycznym uzasadnieniem omawianej działalności przedsiębiorstw oraz instytucji niegospodarczych jest fakt narastania konfliktów między nimi a obywatelami, grupami interesu oraz grupami społecznymi. Do jego podstaw należą w szczególności: komunikowanie się z otoczeniem, poddawanie informacji o tych faktach, które tłumaczą pewne decyzje firmy, politykę, sposób postępowania oraz interesy firmy. Organizacja struktur odpowiedzialnych za public relations w Lewiatanie jest wynikiem analizy PR. Można również powiedzieć, że chodzi o wskazanie roli, jaką powinno odgrywać public relations w konkretnym przedsiębiorstwie, co będzie punktem wyjścia do sformułowania wniosków dotyczących umiejscowienia tej działalności w jego strukturze organizacyjnej. Faktem jest, że kierowanie małym, jak i średnim przedsiębiorstwem wymaga od właściciela podstawowej wiedzy oraz umiejętności takich samych jak w dużych korporacjach. Należy pamiętać, że uregulowania prawne w dziedzinie public relations w Polsce mają charakter przepisów bezwzględnie obowiązujących, zwyczajów bądź samoograniczeń. Public relations dla jednych oznacza istotny oraz strategiczny element w sprawnym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa. Dla kolejnych oznacza mało znaczący dodatek do promocji. Określenie omawianego zjawiska nie jest łatwym zadaniem. Termin ten dotyczy zespołu zorganizowanych działań, zapewniających przedsiębiorstwu systematyczne komunikowanie się ze swoim otoczeniem zarówno wewnętrznym jak i zewnętrznym, który ma służyć wypełnieniu misji organizacji. W Lewiatanie jest ono przedstawione jako sztuka oraz nauka osiągania harmonii z otoczeniem przez porozumienie oparte na prawdziwej, jak i pełnej informacji. Public relations jest określane zarządzaniem komunikacją organizacji i jej publiczności. Terminologia PR jest jednocześnie krótka, ogólna, a jednocześnie ogólnikowa, ale bez wątpienia jednoznaczna. Zjawisko to bezpośrednio dotyczy budowania relacji pomiędzy pracownikami w sklepie Lewiatan. W praktyce dotyczy o planowe, a jednocześnie odpowiednie informowanie co dany obszar robi dla tych, których sprawa dotyczy bezpośrednio. W związku z czym ma ogromne znaczenie. Public relations jest określane bardzo młodą nauką, ale jednocześnie mającą swe źródła w pradawnych czasach. Faktem jest, że praktyczne wykorzystywanie osiągnięć naukowych w public relations jest dowodem, że PR to dziedzina, która eksploruje oraz poszukuje możliwości wielu współczesnych nauk. Zajmując się działaniami public relations w sieci Lewiatan wiadomym faktem jest, że praktycy i teoretycy tej dziedziny podkreślają ważność zasad etycznych stosowanych w działaniach komunikacyjnych. Etyka, rzetelne techniki i sposoby komunikowania są elementami współczesnych definicji PR. Kodeks etyki pozostaje jedynie dobrowolnym zobowiązaniem zainteresowanych osób do honorowania pewnych reguł. PR zdecydowanie odrzuca cele i zabiegi manipulacyjne. Jako manipulację rozumie się tu sterowanie i władanie jednostką przez zręczne wykorzystywanie jej skłonności, by posłużyć się nią w określonych celach naukowych, społecznych i politycznych. Jednak analizując poczynania Lewiatana nie da się zauważyć, że w firmie tej nie ma miejsca na manipulację pracowników. Kryzys jest sytuacją specyficzną dla firmy, ale obowiązują w nim wszystkie wymienione zasady etyczne, tj. zasada prawdy, otwartości informacyjnej oraz partnerstwa. Są one warunkiem koniecznym do opanowania kryzysu w firmie. Naczelny postulat to nie zatajenie niczego do pierwszego momentu wystąpienia kryzysu. Przewidywanie sytuacji kryzysowych i podejmowanie właściwych działań w ich trakcie to bez wątpienia największe wyzwania dla specjalistów public relations. Celem zjawiska okazało się pozyskanie akceptacji oraz życzliwości wobec poszczególnych działań organizacji, które dotyczą rozwoju, a jednocześnie wzmacniania pozycji na rynku polskim Lewiatana. Public relations dąży do faktu, iż sieć będąca w jakimś sensie przedsiębiorstwem zawarło jednocześnie potrzeby społeczne czy rozwiązywanie problemów z zakresu PR. Zadaniem jego stało się przekonanie że organizacja postępuje tak jak wskazują zapisy teoretyczne, a co za tym idzie jest społecznie użyteczna. Public relations występuje tam, gdzie ważne jest kształtowanie danego wizerunku oraz wpływanie na ogromne zbiorowości ludzi – Lewiatanu. Organizacja wielu struktur, które są odpowiedzialne za public relations w Lewiatan jest wynikiem analizy funkcji PR. Jest tu mowa o wskazaniu roli, jaką powinno odgrywać public relations w konkretnym przedsiębiorstwie, co było punktem wyjścia do sformułowania wniosków dotyczących umiejscowienia wspomnianej działalności w strukturze organizacyjnej. Zaliczono do nich funkcję integracyjną, koordynacyjną oraz komunikacyjną. Na podstawie tych funkcji podejmowane są wszelkie decyzje związane z kształtem struktur public relations w Lewiatan. W związku z czym warto jest zainstalować odpowiednią aplikację na naszym telefonie w tym kierunku.