Najciekawsze zabawy dla dzieci do pobrania na telefon komórkowy

Ciekawym rozwiązaniem jest pobieranie najciekawszych zabaw dla naszych dzieci przy pomocy telefonu komórkowego. Niektóre z nich zostały przedstawione poniżej.
Zaczarowane mydełko: zabawa ta służy rozładowaniu nagromadzonego stresu. Dziecko leży na macie. Drugie głaszcze je zaczarowanym mydełkiem. Zaczarowane, bo nie prawdziwe a wymyślone. Dziecko jest masowane za pomocą tego mydełka – dłoni. Można też malować nim różne obrazy. Na przykład na plecach namalować słoneczko, ale też zmyć nim złość, zmusić do śmiechu, namydlić dziecko od stóp do głów, umyć włosy, zmyć plamę, usunąć kłopoty i wyczarować wiele innych rzeczy. Na zakończenie namydlone dziecko może zmyć pianę pod wyimaginowanym prysznicem. Towarzyszące mu dziecko może sprawdzić, czy piana zmyła się całkowicie i trochę pomóc, jeśli będzie taka potrzeba.


Kołyszemy się w kocu: jedno dziecko leży na kocu trzymanym przez kilkoro dzieci. Dzieci podnoszą koc i kołyszą swoją koleżankę lub kolegę. Dziecko może wyrażać życzenia co do tempa i sposobu kołysania. Może chce być kołysane delikatnie, szybko lub podrzucane do góry. Należy monitorować zabawę ze względu na niebezpieczeństwo uderzenia o sufit. Za pomocą tego ćwiczenia dzieci poznają swoje ciało i relaksują się. Potrafią zrobić coś przyjemnego dla innego dziecka. Uczą się przyjmowania takich prezentów i gestów.
Masaż piłkami: jedno dziecko leży na brzuchu na macie. Drugie klęka obok niego i toczy piłeczką po całym ciele leżącego. Szczególnie w okolicy karku masaż piłkami jest bardzo przyjemny. Gdy piłka porusza się po ciele dziecka, może ono wymieniać poszczególne części ciała, przy których właśnie znalazła się piłka. Jest to ćwiczenie na poznawanie własnego ciała. Dzieci same decydują, jak długo chcą być masowane. Następnie zamieniają się rolami.
Łóżko z balonów: nauczyciel napełnia poszewkę na kołdrę balonami, które ewentualnie nadmuchuje wspólnie z dziećmi. Na tym łóżku z balonów dzieci mogą wspaniale eksperymentować. Takie łoże nadaje się również znakomicie do wypoczynku. Ale można się też z niego staczać, można go nieść wspólnie z innymi dziećmi na głowie. Zbyt intensywna eksploatacja łóżka może je zniszczyć. Wtedy trzeba napełnić poszewkę nowymi balonami.
Fantazje z kamieniem: w koszu znajdują się liczne kamienie o różnych kolorach i kształtach. Każde dziecko wybiera sobie jeden kamień. Prosimy, aby je sobie dokładnie obejrzało i dotknęło. Następnie nauczyciel prosi dzieci o zamknięcie oczu i zastanowienie się, co kamień mógłby opowiedzieć. Następnie nauczycielka siada z dziećmi w kręgu i prosi, aby każdy opowiedział historię swojego kamienia.
Medytacje ze świecami: dzieci siedzą po turecku w kręgu przed swoją świeczką. Wszyscy zachowują się cichutko i patrzą na swoje światełko. W tle gra muzyka. Nauczyciel prosi dzieci, żeby wykonywały usłyszane polecenia.
Szukamy obrazów w chmurach: w słoneczny dzień można udać się z dziećmi na dwór, żeby wspólnie oglądać niebo i szukać w chmurach obrazów. Należy zabrać ze sobą koce, położyć się na nich na trawie i wspólnie obserwować chmury. Może dzieci odkryją baranki lub zauważą inne zwierzęta, postacie lub formy.
Malujemy muzykę: każde dziecko ma przed sobą arkusz papieru i dwa, trzy pojemniczki z farbami. Nauczyciel włącza muzykę i prosi dzieci, aby słuchały uważnie i malowały w jej tempie. Każde dziecko maluje to, co mu muzyka podpowiada. Może opowie mu jakąś historię.
Podróż w świat fantazji: nauczyciel podaje tylko słowne impulsy, aby dzieci mogły sobie wyobrazić przedstawione obrazy i były zachęcone od uruchomienia swojej fantazji. Należy przy tym mówić bardzo spokojnie i najlepiej używać tylko krótkich zdań.
Depczemy sznurek: na to ćwiczenie należy wygospodarować trochę miejsca w Sali. Dzieci wkładają do buta kawałek sznurka tak, aby duża jego część wystawała na zewnątrz. Następnie splatają dłonie za plecami. W ten sposób próbują nadepnąć na koniec sznurka innych dzieci, aby im go wyciągnąć z buta.
Bitwa na piłki z gazety: należy zebrać pokaźną liczbę gazet. Dzieci robią z papieru gazetowego kulki. Już sama ta praca sprawia im przyjemność i wpływa pozytywnie na nastrój. Gdy każde dziecko przygotuje duży zapas papierowych piłek, nauczyciel rozpoczyna zabawę. Dzieci urządzają bitwę na kulki, która trwa tak długo, aż nauczyciel nie ogłosi zakończenia bitwy. Powinno to nastąpić po około trzech minutach. Zabawa może stać się bardzo głośna, dlatego koniecznie należy wcześniej ustalić zasady, między innymi obowiązek przerwania zabawy, gdy zabrzmi gong.
Tor przeszkód pełen przygód: nauczyciel wspólnie z uczniami buduje tor przeszkód przebiegający przez całą salę lub klasę lekcyjną. Dzieci mogą odwrócić do góry nogami stoły i zawiesić na nich chusty, a krzesła wykorzystać jako tunele. Trzeba też znaleźć kilka piłek, które dzieci będą musiały przenieść, przeciskając się przez tył regału. W zależności od wielkości sali oraz wyposażenia można stworzyć bardzo interesujące tory przeszkód. Stoperem można zmierzyć, ile czasu potrzebują dzieci na pokonanie wyznaczonego toru. Jeśli trochę potrenują, uda im się uzyskiwać coraz lepsze wyniki. Zatem jak widać warto jest dotrzeć do naszych telefonów komórkowych pod tyk kątem.
Na zakończenie można również dotrzeć do ruchomych placów budowy, które można zaaranżować na Sali korekcyjnej, gimnastycznej lub na placu zabaw, a potem je ciągle przebudowywać i zmieniać. Jeśli użyje się do tego odpowiednich materiałów, staną się wspaniałym miejscem zachęcającym do ruchu. Dzieci adekwatnie do swojego wieku mogą za pomocą najprostszych elementów stworzyć plac budowy. Mogą tu trenować utrzymanie równowagi, huśtać się, kołysać, skakać, wykonywać artystyczne sztuczki i ćwiczyć zwinność. Ruchomy plac budowy to najprostszy pomysł na zorganizowanie zabawy dla dzieci. Proste materiały należy ze sobą połączyć, materace położyć na ławkach, ławki przewrócić do góry nogami, aby mogły służyć jako równoważnia. Przełożona przez ławkę deska służy za huśtawkę. Poszczególne elementy ruchomego placu budowy stanowią dla dzieci atrakcyjne miejsce ruchu, które może być wykorzystane w różny sposób zależnie od potrzeb dziecka.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Porady, Smartfony, Telefony komórkowe i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.